Quotes.

"I wanted a perfect ending. Now I've learned, the hard way, that some poems don't rhyme, and some stories don't have a clear beginning, middle, and end. Life is about not knowing, having to change, taking the moment and making the best of it, without knowing what's going to happen next."

February 10, 2010

Da Daring Little Princess.


Hello, konichiwa, namaste, aloha. ;)

Topic fe today ; Regret. Terkilan. Kekesalan. 


 Theme song fe this post is ; Nadiku by Sabhi Saddi.

 I watched Tari Tirana. and I cried A LOT. every single moment is so damn sad. One part when Tirana talk to Neo ( in her imagination), She told him about terkilan. I cant remember the dialogue. But Neo part ; "Terkilan yang amat sangat, tu yang saye rase setelah saye tiada lagi kat dunia.". Sedey kan? Neo cakap dlm nada yang, sedey dan ttbe dapat rase terkilan dye. ;(

Well, tu la lumrah manusia kan? Tak pernah sempurna. Memang tabiat manusia yang selalu tak menghargai yang ada depan mata kan? Selalu tercari cari sesuatu yang tak pasti sekaligus mengabaikan yang didepan mata. Kenapa ye? Padahal yang depan mata tu lah orang yang penuh kasih sayang, orang yang paling memahami, orang yang paling menyayangi kita, orang yang sentiasa ada saat kite perlu. Namun biasanya kita jarang nampak semua itu kan? Yang kita nampak hanyalah ketidaksempurnaan Tabiat manusia. Sekarang saya sedang bercakap secara umum ; keluarga, kawan dan cinta. (: Tapi once orang tu tade lagi kat sisi kita, orang itu dah berundur, orang tu dah pergi jauh dari kita, orang tu dah tade lagi dalam dunia. Masa tu, baru kita sedar kewujudan dia, baru kita sedar betapa kita memerlukan dia, baru kita kenang saat saat berssama dia, baru kita sedar segala pengorbanan dia, baru juga kita sedar betapa banyak nya kasih dia kepada kita kan? Tak tipu semua nya, ia bukanlah setakat kata kata. Itulah realiti yang saya juga merasakan.

So my sweetie pie, open your eyes. Tengok yang depan mata siapa yang hanyalah fantasi dan siapa yang merupakan realiti. Realiti yang kekal selamanya. kan? So sekarang, cari lah segala manusia yang teramat amat istimewa tu. Datang padanya, minta maaf, dan jangan lupe, cakap apa yang ada rasa, nanti tak sempat anda akan menyesal dan terkilan. Pergi kepadanya dan peluk beliau. hmm. Sayang dan hargainya lah. (:



If Today Was Your Last Day.


"So do whatever it takes
'Cause you can't rewind a moment in this life
Let nothing stand in your way
'Cause the hands of time are never on your side"
 ;'(

Sedang mencuba menulis. Cerita pendek? Novel? Cerpen? Perlukan sesorang tuk membantu. cik nfk? :D

Today notes ; Im trying to change.  

daybyday,
lunasayang.

3 comments:

Anonymous said...

kalau la 'org tu' bace perenggan kedua.....

emm..cerpen? novel? cerita mengarut boleh la. bankrupt terus kut kalu kite buat cerita haha..

-nfk-

luna. said...

hmm. tu pun kalau dye bace. (:
tape la, kita je la yang jadi orang yang menghargai wlapaun kita tak dihargai. (:

haha. luna merapu. buat cerita. tp de klimaks je. awal tade. -,-"

jan said...

huhuhuhu.memg sedeh :((